[RO] Proiectul Retea de centre de educatia nonformala pentru viata in mediul rural din Dambovita a fost implementat in perioada 1 mai 2014-30 noiembrie 2015

Proiectul Retea de centre de educatia nonformala pentru viata in mediul rural din Dambovita a fost implementat in perioada 1 mai 2014-30 noiembrie 2015 de Asociatia Targoviste spre Europa, in parteneriat cu Biblioteca Judeteana Ion Heliade Radulescu, Asociatia Tineri pentru Europa de Maine si Inspectoratul Scolar Judetean, primind o finantare de 75.000 euro. Echipa a implementat proiectul in scopul prevenirii abandonului scolar al copiilor cu parintii plecati la munca in strainatate, care provin din familii monoparentale sau alte grupuri vulnerabile. Obiectivul principal a fost crearea unei retele de centre de educatie nonformala alcatuita din 10 ONG-uri si 70 de biblioteci publice din Dambovita si oferirea de servicii educationale precum dezvoltarea abilitatilor pentru viata in randul a 1400 de copii de 10-15 ani aflati in situatii de risc din zonele rurale ale judetului. Alte obiective: formarea a 10 ONG-isti si 70 de bibliotecari ai bibliotecilor publice in domeniile Formator si Metode de educatie nonformala si transformarea lor in persoane resursa pentru comunitate, precum si dezvoltarea capacitatii organizationale a unui ONG mic – partenerul 2 si transformarea promotorului intr-un centru de resurse materiale si intelectuale pentru alte ONG-uri mici si fara experienta.

In cadrul proiectului, au fost selectati 1893 copii cu varste 10-15 ani. S-au format 88 de specialisti (13 voluntari ONG+72 bibliotecari+3 voluntari ai bibliotecilor) care au actionat ca persoane resursa pentru beneficiari. Ei au realizat 2124 activitati de educatie nonformala prin care au dezvoltat abilitatile de viata ale beneficiarilor. 1504 copii si tineri au participat la sedinte de consiliere de grup prin care si-au descoperit abilitatile si punctele slabe. 433 elevi de clasa a-VIII-a si-au evaluat abilitatile profesionale si personalitatea cu ajutorul soft-ului CASS++ si au participat la sedinte de consiliere profesionala pentru a descoperi cariera spre care ar trebui sa se indrepte. 433 de elevi de clasa a-VIII-a si parintii/reprezentantii lor legali (430 adulti) au participat la cele 56 de serii de curs de comunicare si lucru in echipa desfasurate in cadrul proiectului.

Rezultatele obtinute in fiecare localitate, impactul asupra beneficiarilor, exemple de activitati reusite si idei pentru viitor au fost impartasite intre specialistii implicati in cadrul a 18 schimburi de experienta la care au participat 325 de persoane (bibliotecari, ONG-isti, copii din grupul tinta, voluntari, autoritati publice). In cadrul evenimentelor s-au realizat prezentari Power Point despre activitatea centrelor din retea, ateliere de lucru pentru a invata cum se confectioneaza produse hand-made si a transmite informatia mai departe in comunitate, vizite la obiective turistice din localitatea-gazda.

20 de copii au fost selectati pentru a forma 3 trupe de teatru forum. S-au creat 3 scenarii diferite inspirate din problemele comunitatii actuale si s-au sustinut 9 reprezentatii in judet in scopul promovarii proiectului si al stimularii cetatenilor sa actioneze impotriva incalcarii drepturilor omului. Pentru a disemina rezultatele proiectului la nivel national, au fost organizate 3 turnee nationale de teatru forum in cadrul carora s-au sustinut 9 reprezentatii si la care au participat 298 persoane.

Tot in scopul promovarii, au fost organizate 2 conferinte de presa la care au participat 68 persoane, au fost realizate si diseminate 1000 de afise A3 si A4, 10000 de fluturasi si a fost creat pe Facebook un grup omonim care la finalul proiectului numara 760 membrii. Aici au fost postate in format electronic si alte materiale de lucru, pentru a fi vazute de cat mai multe persoane: 3 manuale-suport de curs, 2 caiete de lucru, promotionale, buletine informative, albume foto si prezentari Power Point de la activitati.

Pentru a asigura sustenabilitatea proiectului, bibliotecarii vor desfasura in continuare activitati pentru copii si tineri, cu sprijinul ISJ, BJDB si al ONG-urilor. Pentru a preveni abandonul scolar, ISJ va mentine contactul cu institutiile de invatamant din judet si cu autoritatile locale, urmarind activitatea copiilor din baza de date infiintata in cadrul proiectului. Se vor mentine trupele de teatru forum si ele vor avea in continuare reprezentatii in judet.