[RO] Matasaru - "Atelier jocuri – NONFORMALII"

DATA ȘI ORA : 15.12. 2014, ora 10.00

DENUMIRE EVENIMENT : "Atelier jocuri – NONFORMALII"

NUMĂR DE PARTICIPANȚI: 30

GRUP ȚINTĂ :  15-20 de participanți cu vârsta între 10 și 15 ani care fac parte din grupul țintă al proiectului

MATERIALE DISTRIBUITE: fișe de lucru, hârtie colorată, globulețe etc.

MESAJ DE COMUNICARE : Joacă-te ! Jocul e esența învățării...

SCURTĂ DESCRIERE A EVENIMENTULUI :
Biblioteca Comunală Mătăsaru – punct de informare europeană -  a desfășurat luni, 15.12. 2014, ora 10.00 evenimentul cu tema  "Atelier jocuri – NONFORMALII"  în cadrul proiectului "Rețea de centre de educație nonformală pentru viață în mediul rural din Dâmbovița" care a inclus o serie de “jocuri de societate” -  activități competitive bazate pe interacțiunea față în față, realizate într-un timp și un spațiu delimitat, fără a avea un scop extern ca de exemplu obținerea unui câștig material, ci în unui intern constând în plăcerea de a te juca. Utilizarea metodei “ jocurilor de societate” în cadrul evenimentului, pe lângă faptul că favorizează socializarea directă între participanți, declanșează procese individuale de învățare. Avantajele sunt și de ordin afectiv. Adesea este favorizată depășirea unor temeri, experimentarea unor roluri pe care participanții nu ar fi avut curajul să le joace în viața reală , afirmarea liberă fără a recurge la disimulare sau din contră folosirea disimulării ca strategie de joc. Din modul în care copilul s-a jucat, s-a putut observa în linii mari și felul de a fi al acestuia – unii sunt mai impulsivi, alții sunt foarte strategici, unii chibzuiți etc. Un alt avantaj al metodei folosite este dat de învățarea prin experimentare care este mult mai eficientă decât învățarea ca memorare sau a unor conținuturi abstracte. Jucătorii au avut ocazia să experimenteze roluri pe care poate în viața de zi cu zi le-ar fi dificil să le încerce sau nu ar avea curaj. Jocurile desfășurate în cadrul evenimentului au avut în vedere obiective variate de învățare: dezvoltarea competențelor sociale cu ajutorul jocurilor de cooperare Pandemic, Saboteur precum și dezvoltarea unor simțuri ( simțul auzului – Zapp Zerapp/ Tic tac troll, cel vizual – Magic Dance, cel olfactiv – Planet Sensory ). La eveniment au luat parte copii cu în vârstă de 10 ani care fac parte din grupul țintă al proiectului precum si cadre didactice din cadrul Școlii Gimnaziale Mătăsaru.  Totul s-a desfășurat într-o manieră optimistă, iar participanții au fost extrem de implicați!